The Red Rose.

Här bloggar jag om allt. Mitt liv, Relationer, vänner, kärlek, djur/djurplågeri och mer lättsamma saker.

Sanna ord.| Ordspråk.

Publicerad 2015-04-23 17:20:00 i Ord,

 Här är några sanna ord och meningar jag samlat på mig.
 
 Mina ögon kan tindra, mina läppar kan le, men sorgen i mitt hjärta den kan ingen se. - Ibland döljer man sina känslor och försöker hålla minen uppe trots man är ledsen.
 
 Gräset är inte alltid grönare på andra sidan. - Detta är en gammal goding, och så som jag förstår den är meningen med denna att man inte alltid ska vara avundsjuk, för det du har kanske är minst lika vackert som det andra har.
 
 Goda vänner är som stjärnor, man ser dom inte alltid, men dom är alltid där. - Dina sanna vänner kommer alltid finnas där för dig.
 
 Tårar är ord från hjärtat, som munnen inte kan säga. - Var aldrig rädd för att gråta då du är ledsen, det kan faktiskt göra dig mindre ledsen.
 
 Jag är inte rädd för höjder, djupt vatten och kärlek. Jag är rädd för falla, drunkna och bli krossad. - Ibland är det du tror du är rädd för inte alltid det som rädslan verkligen är.
 
 
 Det är endast din väg. Andra kan gå med dig, men ingen kan gå den åt dig.
 
 Det är du som ska leva ditt liv, ingen annans. Så låt heller ingen annan välja hur du ska leva det.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela